I MITT HEM

Preggobilder.

Fotografering - hannamariafoto.se Permalink3
Förra veckan fotograferade jag en så fin gravidmage ute vid Yxtaholms Slott. Jag har inte haft tid att färdigställa allt förrän idag, men nu satte jag klockan på kvart i sex. Så efter en sväng med hundarna så kunde jag sitta här ett par timmar, tillsammans med en kaffekopp.
 
 
Jag älskar ljuset vi fick till! Nästan alla med lite smått motljus, och på en del använder jag upplättningsblixt. Hoppas kunden blir nöjd, jag blev väldigt förtjust i bilderna.
#1 - - Robex Lundgren:

finna bilder

#2 - - Johanna:

Jättefina bilder, som alla du visar upp här! Använder du blixt för att motverka motljuset? Jag har aldrig fotat med blixt utomhus, men det kanske jag borde prova!

Svar: Tack snälla!
Ja, blixten använder jag för att lätta upp skuggorna och boosta lite. Man kan använda den både i medljus (för att undvika t.ex. skarpa skuggor under hakan/näsan/ögonen) eller i motljus för att få lite dynamik i ljuset.

Om du har en blixt inbyggd (och fotograferar med systemkamera) kan du använda dig av blixtkompensation i kameran. Sök i manualen, eller leta på en knapp utanpå kameran med en blixt bredvid/på. Om du håller in knappen och använder en av funktionsrattarna på kameran kan du öka alternativt minska kraften i blixten. Jättesmidigt! Tänk på att du kan behöva öka slutartiden och framförallt minska bländaren för att kompensera mot allt extraljus du tillsätter :)

Lycka till!
Hanna Nordin

#3 - - MammaPrat - följ min resa mot plusset och min bloggkollega genom hela hennes graviditet:

Så fina! :) Det strålar om henne... :)/L

Svar: Visst gör det, så härligt med gravida just av den anledningen :)
Hanna Nordin

Till top