I MITT HEM

Lördag - lördag.

Allmänt Permalink1
Det regnar stillsamt ute, så att ta en stund vid datorn kändes rätt skönt. Hundarna ville inte ens ut. Mesproppar. Theo och Alvin har just gått upp, vi hade en lång trevlig dag igår.
 
Först var vi på Smådjursmarknad i Strängnäs. Det var jättetrevligt! Jag ville se höns "IRL", och det kunde jag nu. Så mycket vackra djur det finns! Hur ska man kunna bestämma sig för vilka man vill ha? Jag vill ju ha en mixad grupp, så jag får olikfärgade ägg. Det vore kul. Jag står i genbankskö för en eller två Hedemorahönor, som är en gammal lantras. Sedan har jag även bokat en Isbar och en Maran, och till sist letar jag efter någon som har en ras som heter Ceram Legbar. Då har jag hela färgpaletten med ägg, ljusbrun och mörkbrun, blå/grå och gröna.
 
Efter den marknaden åkte vi in till Strängnäs, och letade efter ett ställe där de skulle visa upp alpackor. Efter väldigt mycket cirkulerande hittade vi fram. Bjöds på aftikansk musik, Theo hann leka i en stor lekpark, Alvin fick prova att kasta spjut med en indian, ja det var något jippo i centrum med lite marknad. Jättetrevlig. Avslutade på ett pizzahak, där vi stövlade in sju pers med barnvagn och blev så himla trevligt bemötta, och fick mumsa på världsagoda pizzor (okey jag åt kebabsallad då jag fortfarande inte äter kollisar).

Sedan gjorde vi ett stopp vid Solberga, köpte en säck hö till kaninerna, kompostgaller till en provisorisk betesbur, och sedan åkte vi hem.
 
Väl hemma pysslade vi ute hela kvällen. Städade den stora kaninburen, klippte klorna på nästan alla ungar (Alvin höll fast och jag klippte) och lät alla kaniner komma ut och äta gräs. Senare på kvällen kom en kaninköpare och hämtade den ljusbrunspräckliga kaninungen nedan. Tre kvar som ska bort.
 
 
(Alvin har åkt på huvudet på en matta i skolan, och fått brännmärken i pannan...)
 
Nu ska jag fixa frukost till killarna. Vi ska för en gångs skulle sitta vid TV´n och äta frukost. Det kan man får göra ibland. Björn kommer dessutom hem om någon timme efter sin veckoresa till amerikat, ganska skönt :)
#1 - - Robex Lundgren:

fin bild

Svar: Tack :-)
Hanna Nordin

Till top