I MITT HEM

Glad midsommar :-)

Allmänt Permalink1
Ja, jag vet ju aldrig när jag får tid att blogga, så jag kan ju passa på att önska glad midsommar trots att det är två dagar för tidigt.
 
Jag jobbar på midsommarafton, fast i firman. Har semester från mitt andra jobb, nu och ytterligare tre veckor framåt. Det känns på ett sätt lite halvkrasst att jobba, men å andra sidan är det ju någon jag verkligen vill. Att få fotografera, och det är ju bröllop så det är extra kul. Det enda som är tråkigt är ju att familjen får fira halva dagen utan mig, i regn dessutom vad det verkar.

Jag är lite halvstressad över att ha så tomt schema dock, det är någon enstaka fotografering men sedan är dagarna blanka. Sjukt skönt att vara ledig, och bara känna att dagarna FÅR gå utan att det händer något eller att jag presterar något, men det tar tid att vänja sig.
 
Så snart Theo vaknat från sin sena lur ska vi ta en vagnspromenad, jag har kommit igång med att promenera runt en timme varje dag. Det är skönt, jag lider inte så mycket av mitt framfall (om jag inte springer) så den här sommaren ska jag gå. Mycket. Jag mår inte dåligt någonstans, har inga krämpor och inte ont i någon endaste kroppsdel.
 
Äter LCHF sedan... (måste kolla) tre månader tillbaka ganska precis. Inte alls besvärligt som förra gången jag gjorde det. Jag har nästan ingen huvudvärk alls längre, och enast två gånger har jag haft migrän. Båda gångerna när jag helt struntat i hur jag ätit, och fallit tillbaka i gamla vanor över en dag/helg. Det straffar sig. Jag blir bakis så det skriker om det. Fruktansvärt tung i huvudet och knaprar jag inte piller mot det får jag migrän direkt.

Dock är jag ganska liberal. Äter frukt någon gång ibland, och ibland kan jag fuska lite med att nalla något chips från barnen, någon gång har jag ätit potatis och icke tillåtna grönsaker. Jag vill inte bli någon fanatiker som bara krånglar med maten, kan jag undvika de största fällorna nio av tio gånger är jag nöjd. Och så njuter jag de gångerna jag unnar mig. Jag mår inte dåligt av det, blir inte triggad. Så, jag är helnöjd med att ha vunnit de hälsopoängen som det hittills givit: ingen huvudvärk.

Nu ska jag sparka igång mig med lite hushållssysslor. Förbereda middag, hänga tvätt och framfaörallt väcka Theo. Herregud vad den killen kav sova. Länge på dagarna, och länge på mornarna. Alla barn har hamnat i sommarlovsrutiner, och går upp strax efter nio. Då har jag varit vaken ett par timmar, och börjar känna för en förmiddagslur.
 
 
#1 - - Robex Lundgren:

fin blogg

Svar: Tack (y)
Hanna Nordin

Till top