I MITT HEM

Stackars Theo.

Fotografering - Min hobby. Permalink2
Han får vara med på allt.

Har jag ens visat den här bilden? Tror jag bara lagt den på Facebook.
 
 
Jag älskar-älskar-älskar att få köpa rekvisita och sedan få använda den i olika teman. Det är nog tur att mina barn är grabbar allihopa, för annars hade de fått vara utklädda i tyll och tiaror dygnet runt ^^
 
#1 - - Tess:

De kanske vill det trots att de är killar? Har en kille här som älskar att klä ut sig till allt. Då och då springer det runt en "Anna" eller "Elsa" här och ibland är det en Hulken eller en Super Mario, en katt eller en kanin :-) Maskeradhörnan är älskad! Även av hans kompisar. De brukar hamna där varje gång de är på besök :-D Det har varit riktigt kul att handla grejer till den :-)

Svar: Jaa, så kanske jag ska tänka, att Theo faktiskt VILL klä ut sig. Det gillade i alla fall jag när jag var liten. Och egentligen, vilja barn gillar inte massa färger, och glansigt tyg, oavsett om de är killar eller tjejer? Det är ju när de blir äldre som de tyvärr får lära sig vad man "får" och "inte får" tycka om...
Hanna Nordin

#2 - - Tess:

Svar: Exakt! :-) Blir smått trött varje gång vi behöver handla kläder till Connor för på de flesta affärer är det sådant skillnad mellan avdelningarna och "pojk" har nästan alltid bara mörka färger. Mitt barn vill gärna ha färgglatt och det finns oftare på "flicka", men där har kläderna ofta även andra saker som t.ex. puffärm och det vill han inte ha. Bara när han klär ut sig :-)

Svar: Det där störde jag mig så på när min mellankille var runt 3-4 år. Han ÄLSKADE rosa. Och paljetter. Och glitter. Men alla sådana kläder var antingen "tjejskurna" (alltså lite insvängda i midjan) eller så stod det något om "girl" eller "princess" på. Eller som du säger, lite puffade ärmar. Det var alltid lika svårt att hitta rosa kläder som var neutrala.
Jag var tvungen att testa om Theo ville prova en blå tyllkjol som kom med posten. Han packade upp den ur paketet, jag sa att han kunde prova, och då tittade han tveksamt på mig och sa "mamma ha den". Sedan vägrade han testa. Haha. Ville inte tvinga honom, men hoppas han var tveksam till själva materialet och inte till att det är en kjol...
Hanna Nordin

Till top