I MITT HEM

Photoshop, Lightroom och massa macron.

Allmänt Permalink0
Ja, nu har jag köpt Creative Cloud för fotografer. Tidigare hade jag en köpt, hemskt gammal variant av Photoshop. Jag kunde inte uppdatera den längre, och var livrädd över att förlora den. Eftersom licensen för en ny är (var) apdyr. Men nu säljs ju inte licenser längre, nu väljer man vilken typ av prenumeration man vill köpa och så prenumererar man på valda program. Jag köpte en prenumeration för 107 kronor i månaden, då har jag både Photoshop och Lightroom. Har varit "på gång" med detta i säkert ett år nu men åhh vad det är svårt att ta sig ur sin egna comfort zone och prova något nytt. Sedan är det ju lite mickel med att få med alla macron, penslar, texturer och typsnitt, sådant som jag tillverkat själv och inte bara är att tanka ned.
 
Men, i går kväll (och natt!) googlade jag tutorials och YouTube-klipp, läste tip och trix. Jag har aldrig använt Ligntroom förr, och hoppas egentligen att jag ska kunna få ett bättre arbetsflöde med det.
 
Dessa två bilder är basredigerade Camera Raw (exponering och kurvor), beskurna och något uppskärpta i Ps, en toning lagd i Lr och sedan åter igen till Ps för den lilla taggen.
 
Vad tycker ni?
 
 
Till top