I MITT HEM

I morgon bitti ska jag...

Allmänt Permalink0
åka en sväng med min nya kamera. Jag har köpt en Nikon j5, som alternativ kamera till allt det vardagliga som jag också vill dokumentera. Jag är ärligt talat för rädd om min D3 för att släpa med den när jag inte kan hålla 100% uppsikt över den. Min D300´a är likväl den för stor, tung och lite för dyr att ta med när barnen kräver mycket fokus och jag ibland slarvar med uppmärksamheten. Ingen av systemkamerorna kan obehindrat hänga över axeln när jag t.ex. börjer mig fram och lyfter Theo, då gungar kameran fram och slår antingen i backen eller i huvudet på Theo. Och de är för värdefulla för att lägga ifrån sig, i mina handväskor får de inte plats vilket gör att de liksom aldrig följer med.
 
Så jag har sneglat så på olika minde systemkameror, med lite digitalkamerautséende, som går att ha i handväskan. Kravet var att det skulle vara utbytbara objektiv (check!) raw-format (check!) manuella inställningar (check!) gärna även wifi (check!) och möjlighet att koppla ihop med smarttelefon eller surfplatta (check!). Och kosta max 5 lakarn.

Amenasså, jag hittade den. Så, jag har redan läst ut instruktionsboken med batteriet laddar. Letat upp ett nyköpt microSDkort att använda. Nu vill jag liksom bara igång, men tänkte att det kanske får vänta till i morgon. Om jag kan vara lite morgonpigg kunde jag ge mig ut i soluppgången (vilken sol..?). Jag hade klockan på larm i morse, vid strax efter fyra. Men jag var inte så pigg på att knalla upp, för jag måste ha tryckt bort det.
 
Zzzzzzz.
 
Och jag brukar skryta om att jag är morgonpigg...
Till top