I MITT HEM

Jag älskar vintern.

Allmänt Permalink0
Egentligen har jag väl många faktorer som går emot att man uppskattar snö och kyla. Just att vi har djur, hus, vedeldning och ett knippe barn gör ju att man är så illa tvungen att sticka ut näsan i kylan många gånger per dag. Men jag älskar det.
 
Jobbar jag så startar min morgon redan vid femtiden om det är snö och rusk ute. Tända en brasa, sätta på kaffe, ta ut hundarna. Borsta fram bilen, sätta i motorvärmare och sopa av trappen och plocka in ved som får torka under dagen. Sedan äter jag frukost i lugn och ro medan brasan värmer. Klart värt att gå upp en halvtimme tidigare för.
 
Och jag gillar att skotta snö, går gärna ut och skottar flera gånger om dagen när det snöar såhär, men det är ju gratis träning. Det tar runt en timme att få rent på uppfatren, gången bort till veden, växthuset (hö till kaninerna förvaras där) och nu den sista veckan är kaninerna i uteburen så då skottar jag gång även dit. Jag och Theo skottade i morse, men nu ser jag att jag kommer behöva ut en gång till i kväll.
 
Efter skottningen åkte vi till David och Louise som arrangerade lunchgrillning vid sjön. Supermysigt, och uppskattat av alla barn :) Sedan hann vi hem, vinka av Björn som åkte mot Arlanda. Alvin är kvar hos pappa och mamma, de hade visst traktorkörning kvar på agendan. Jag hann träna och efter både träningen och all blötsnöskottning är jag helt spak i armarna. Theo somnade i min famn som vanligt, han ligger i sin säng och snosar nu, så jag har hunnit plocka tvätt men sedan fick jag sådan lust att sitta vid datorn en stund. Blogga, läsa bloggar (herregud jag har INGEN blogg jag gillar längre. När jag var mammaledig med Theo läste jag allt, från Blondinbella till ytliga vänners bloggar, och nu är jag inte sugen på något längre, tråkigt.), pyssla med lite bilder, lite lättsmält sådär.
 
Men nu ska jag jobba en stund innan jag väcker Theo. Då ska vi handla och hämta Alvin.

Höres vänner :)
Till top