I MITT HEM

Vårigt.

Allmänt Permalink2
Nu börjar man få föraningar om att våren är på gång. Lite värme, det börjar bli grönt här och var (och jag plockade de första maskrosorna till kaninerna igår, bara det gör mig alldeles varm i hjärtat!)
 
 
I sommar har jag tagit nio veckors ledighet. Nio härliga veckor ska jag tillbringa med barnen. Jag har tagit tre bröllop under spannet maj-aug, sedan har jag sagt ifrån. Det är så tråkigt att säga ifrån när jag får förfrågningar, jag kunde ha haft det tredubbla om jag velat. Men som läget är just nu kan jag inte ta mer fotojobb. Jag ska lägga all energi på dessa bröllop jag har istället, och sedan försöka få ihop någon hållbar lösning framöver. För jag vill ju kunna göra det här när det är säsong, men när jag redan arbetar varannan helg går det inte att förlägga fotojobb de helgerna jag är ledig.
 
Sommaren ska tillbringas mestadels hemma. En sväng till High Chaparral önskar barnen, och då tar vi även GeKås (också önskemål från barnen, kul!). Sedan ska vi bygga altan så fort bygglovet gått igenom. Och hönshus. Få i en av våra båtar vid sommarstugan så vi kan fiska, föhoppningsvis hinna få upp väggar i stugan så vi kan bo där några nätter. Vore härligt.
 
 
Nu ska jag och Theo städa. Vår dammsugare gick sönder i morse, så jag åkte till pappa och mamma och lånade deras. En dag utan att kunna städa, det är en plåga när barn kutar ut och in, hundar som släpper vinterpäls och barn som smular... Men nu ska hundhåren bort, jag ska bädda rent i sängarna och småfixa lite. Helgen som kommer är jag föräldraledig, så jag ska bara ligga på latsidan och känna att jag få umgås så mycket jag vill med alla barn.
#1 - - LIENE:

Underbara bilder. Älskar verkligen vårkänslor.

Svar: Taaack :-)
Hanna Nordin

#2 - - ɑ n n i k ɑ:

Så fina bilder :)

Svar: Tack så mycket :)
Hanna Nordin

Till top