I MITT HEM

Photoshop boost.

Allmänt Permalink0
Eftersom jag knappt hinner jobba med fotograferingen längre så känner jag hur de få "skillsen" i photoshop jag nu har, de håller på att försvinna. Jag får leta efter funktioner, fundera över kortkommandon och ägna mängder av tid åt sådant som jag bara gjorde av ren vana för ett par månader sedan. Det är sjukt hur snabbt saker försvinner ur huvudet när det inte används.

Här om kvällen höll jag på att bli galen över att inte få till en svartvit bild som jag ville. Egentligen var det inget ovanligt jag ville få till, men jag fick inte till tonerna som jag ville och jag blev nästan gråtfärig av ilska. Inte med hjälp av de funktionsmacron som jag oftast använder, inte med hjälp av direkta kommandon och justeringar, åhh så arg jag var. Egentligen tror jag det beror på att jag är velig, och att jag inte kan bestämma mig för vilken som är bäst. Det finns så enormt många olika varianter på svartvitt att jag inte kan bestämma mig.
 
 
 
Till top