I MITT HEM

Ännu mer vår.

Allmänt Permalink2
Nu är det så här vårigt igen. Igår var en fantastisk dag. Elis hade en kompis här, efter ett tag som bästa vännen och vi hann fika på trappen i solen medan alla barn lekte ocg gosade med kaniner. Sedan kom svägerskan Louise över, vi åkte till pappa och mamma och gick en fotopromenad. Skön sol och inte så mycket blåst.
 
 
Theo sov i vagnen och jag kunde ägna lång stund åt att krypa bland myror och löv. Riktigt härligt. Snart så kommer alla vitsippor breda ut sig, åh det är min favoritårstid tror jag. Snart, snart.
 
 
Fast blåsippor är väldigt fina de också.
 
 
När vi gick på grusvägen sa jag till Louise att det vore kul om vi kunde få se något fredligt djur (efter att försökt fotografera arga myror), typ en kopparödla eller något. Sedan bytte vi samtalämne, men nästan vid promenadens slut såg vi en kopparödla på vägen. Alvin la dit en vitsippa och en blåsippa, så visst är bildern arrangerad. Men ormen fick vara i fred (förutom när vi skulle gå, då petade vi bort den från vägen bara, så den inte skulle bli påkörd).
#1 - - ɑ n n i k ɑ:

Jätte fina bilder! :)

Svar: Tack snälla :)
Hanna Nordin

#2 - - Elisabet :):

Vilka otroligt fina bilder! Ljuset, närheten - och den sista - snacka om tajming!

Svar: Tack :) Ja, ormen hade vi tur med. Tur det inte var en huggorm, då hade jag aldrig vågat mig så nära :-P
Hanna Nordin

Till top