I MITT HEM

Halvkväll vid datorn (+Theorapport)

Allmänt, Mina barn Permalink0
Jag mår inte så himla bra nu ikväll, har en hemsk magknip så jag har inte orkat gjort några jobb. Jag gick och la mig med Theo vid åtta-tiden, vaknade nyss och rastade vovvsen. Men jag har gjort alla förberedelser klara inför fotocirkelstarten i morgon, kollat igenom studiematerialet och räknat igenom vad vi ska göra varje gång.
 
Visste att Theo hade en tid på BVC i morgon då de ringde därifrån och ville boka om en tid vi hade i aug. Men när jag kollade kallelsen såg jag att datumet var satt samma de ringde och bokade om... Lite fel alltså. Måste komma ihåg att ringa om det i morgon.
 
Ska bli spännande att se hur stor han är. Han är riktigt kul att umgås med just nu. Intensiv, pratig och skojig. Sonya hade tuggat sönder en bajsblöja inne i badrummet, och när Theo fick se det pekade han in på alla pappersbitar och morrade med låg röst "Öööööörrrrk, uuuuuusch". Man förstår annars inte mycket av vad han säger ännu. Ba-ba-ba är oftast pappa, men även lampa och ficklampa. "Aiiii" säger han när jag ryter åt vovvarna, då är jag Arg. "Aw-aw-aw" är alla eluttag (ajaj)."Ah-ahhh" är något ät- eller drickbartbart (vilket han tjatade mig tokig om idag, innan jag fattade att det var en liten tablettasksgodis som fastnat mellan golvplankorna. Oj vad han babblade om den innan jag förstod). Mamma säger han inte. Men har full koll på var jag, Elis, Alvin, vovven, kaninerna, traktorn, vagnen och Sin Plats är. Eller vad man ska göra när man ska Baka (riva fram köksassistenten och få ihop alla delar) eller Laga Mat (få fri tillgång till grytskåpet).
 
Jag babblar nog alldeles för mycket med den kraken, brukar jag tänka. Men jag är ju ensam med honom hela dagarna och prata måste jag ju, och han snappar upp hemskt mycket, även i långa meningar. "Theo kan du hämta dina skor och din gosse?" och då brukar han faktiskt pricka rätt och komma med både skor och gossetrasan. Fast oftast funderar han ganska länge innan. Idag sa han två ord i följd, "ba-ba-ba blblja" (när jag tappade en blöja på golvet). Kul att höra! I övrigt så älskar han hundarna, lärde sig pussa med smackljud i går, och i två dagar har han pussat på allt. Mest på hundarna. Men även också på mig. På batteridrivna vovven. Pappas fötter... Sedan är han inne i en busperiod, och älskar när man leker titt-ut eller när han får jaga någon. Dansa är också hemskt kul, och det gör han så fort han hör musik. Och äter, typ allt. Lyckas dessuom pricka all mat med gaffel, och det är han (och jag) jätteglad över. Jag kan inte komma på någon mat som han inte tycker om. Det ska vara välling då, annars går allt ner.

Ja, det blev en lång Theofisrapport. Det är långt mellan gångerna, men jag tycker själv det är hemskt kul att gå tillbaka och läsa. Det gör jag ofta. Kika tillbaka i bloggen, eller Instagram, för att se hur det var tidigare. Älskar återblickar och det är min sorg att den bloggportalen lades ner som jag skrev på när Elis och Alvin var små (på tal om det måste jag tipsa om appen Timehop. Regga Facebook och andra sociala medier till den, och man får varje dag en rapport om vad man gjorde för ett, två tre eller kanske fem år sedan. Jag älskar den, det är det första jag kollar på, på morgonen).
 
Nej, nu måste jag i säng. Musen börjar ge sig (datormusen!) och behöver laddas.
 
Natti <3
Till top