I MITT HEM

En alldeles vanlig dag.

Allmänt Permalink0
Och sådana gillar jag. Björn och Elis är mosiga, så de har varit hemma och mestadels varit vägen (även om det är gott med sällskap). Jag är inte van att ha sällskap om dagarna och tycker dock vi springer på varandra när jag har hundra måsten i olika rum. Det är ju så jag håller på när jag är hemma, bäddar rent/plockar smutstvätt och disk, plockar in ren tvätt, flyttar tillbaka saker som "rymt" från sina platser, springer upp och ner till tvättstugan/diskmaskinen, viker tvätt i olika rum, och allt med Theo i hasorna/på armen. Ofta sitter jag inte ner förrän till lunchen. Ibland är jag bekväm, och låter Theo sova i famnen hos mig medan jag ser (sover till) en film. Det är så skönt att få den stunden att mysa med honom.
 
Innan klockan slog tio hade Theo och jag hunnit frukostera alla, tvätta, vikt och hängt tvätt, burit in ved, dammsugit (vedjävel, nu börjas det...) morgonrastat hundarna, följt Alvin till skolan samt gått ner på stan och pantat burkar och handlat. Sedan fortsatte dagen i samma hyffsade tempo, lunchade Theo och han slocknade under lunchrastningen av hundarna, jag hann sitta i tio minuter vid datorn med "mitt" (sedan ägnade jag två timmar åt att uppdatera mammas iPhone/ladda ner iTunes/ta bort iTunes/ladda ner igen etc. Fy fasen vad det krånglade, jag har ju android sedan ett år tillbaka och det är mycket smidigare). Och så bar jag upp alla femton kassar med barnkläder samt två stora Ullareds-trunkar från källaren till ovanvåningen. Svingtungt, och jag blev sopslut efter alla vändor i trappen. Men nu är det en enorm lättnad att alla kläder är sorterade, märkta och undanstuvade på vinden. Inte nedslängt i blandad röra. Fy sjutton så skönt.
 
I morgon har jag två roliga saker. Dels ett möte inför ett eventuellt fotojobb, samt fotocirkel på kvällen. Bara kul saker.
 
Nu ska jag ta min onda hals (yepp, min tur nu vad det verkar...) och gå och lägga mig i sängen. Hörlurar på, en kurs i bildbehandliing i mobilen och sedan lär jag sova gott. Jag har egentligen jobb att göra, men jag är så sjukt trött efter att dagen gått i ett att jag faktiskt inte orkar sitta uppe längre.
 
 
Till top