I MITT HEM

"Det finns inget dåligt väder...

Allmänt Permalink0
...bara slöa mammor". Tycker Theo. För den här mamman skulle helst vilja sitta under en filt och dricka te när regnet strilar ner. Skulle jag dock ens försöka sätta mig ner kommer Mr Slemdregel och pussar, klättrar, drar och sliter för sitta, det går ju inte. Han hämtar sina stövlar, rycker i dörrhandtaget och vill uuuuut. Och ut, det är ju som roligast ute när det regnar. Vattenpölar att hoppa i. Regndroppar att fånga. Lera att gegga med.
 
 
Han ser ganska skön ut, med för stora galonisar som gör hans små ben ännu kortare. Men han gillart. Han älskar vatten i precis alla former, så var är väl husets bekväma värme jämfört med en så glad liten kille.
 
(på översta biledrna försöker han härma Alvin som blåser på mitt vindspel så det klirrar)
 

Theo är med Björn, och farmor och farfar idag. De skulle höstfixa vid deras sommarstuga. Jag själv har rast mellan två fotograferingar. Har laddat ur bilder, fikat med Elis och nu ska jag strax iväg till ännu en fotografering. Skönt att kunna andras lite emellan, men ganska tidsineffektivt. Ser redan fram emot kvällen. Att få sätta på en kopp kaffe, öppna Photoshop och sedan börja sortera och märka bilder. Riktigt skönt.
Till top