I MITT HEM

Vabbish.

Mina barn Permalink1
Hemma med en snorproducerande liten ettåring idag. Jag hann bara möta honom i går eftermiddag, sedan frågade jag Björn om Theo var mosig. Men nä, han hade varit ledsen innan jag kom hem, därav rödögdheten. Fast efter fem minuter så tempade jag lilleman, och jovisst var det feber.
 
Dock mådde han prima hela morgonen, jag kände att jag kanske överreagerade men sedan så hämtade han en nalle, satte sig i mitt knä medan jag skrev listor till jultidningarna, och så somnade han på studs. Klockan tio. Inte likt honom. Han sover fortfarande, jag låter honom göra som han vill idag. Vi hade dock tänkt ta en promenad ner på stan, men det hoppar vi nu. Theo vill dock ut. Han stor vid fönstret när regnet smattrade som värst, och så bankar han och vill ut. Ut och plaska i vattenpölarna. Kanske blir en promenad upp till skolan när killarna slutar sedan, det kan vara lagom.
 
Jag ska väl inte jobba egentligen, men jag har slutfört en fotobok och sitter och kategoriserar bilder från gårdagens "löpande band-fotografering", jag blir lite rastlös när jag går hemma och jag kan ju i alla fall småfixa lite medan Theo lurar i rummet bakom mig. Gårdagen var det bästa och smidigaste jag gjort. En heldag vid Yxtaholms Slott, bokningar en gång i timmen från tio till fyra. Jag behöver inte åka kors och tvärs och fick höstens alla jobb avklarade på en dag. Det var så jäkla fint ute trots att det var mulet, jag bara längtar efter att få sätta tänderna i alla bilder.
 
Nu ska jag ner i tvättstugan en snabbis, jag har fått tvätta samma maskin tre gånger för jag har antingen glömt eller inte haft tid just då. Men nu så.
 
 
En bild från när jag satt och väntade på kunder. Blev en kvarts väntetid mellan varje fotografering, vilket var perfekt för att hinna ta en kopp kaffe och urvalssortera bilder.
#1 - - melinda:

älskar verkligen din header! Fotat det själv?

Svar: Nej, den kan jag inte ta åt mig äran av. Hela designen är en mall jag köpt från blogg.se. Men jag håller med dig om att den är urfin!Hanna
Hanna Nordin

Till top