I MITT HEM

Skitproduktivt.

Allmänt Permalink0
Ja, herregud vad jag speedat i fyra timmar nu, linserna börjar torka fast i ögonen. Fyra jobb är slutförda och uppladdade på hemsidan. En fotobok har gått till tryck. Känns fantastiskt skönt. Jag är så trött om kvällarna att det är svårt att få något gjort efter nio när det lugnat sig här hemma, jag har inte den självkontrollen att jag kan "komma igång" när kroppen väl kommit in i kvällslunket. Men ikväll somnade Theo tidigt, jag utfodrade snabbt barnen med popcorn vid TV´n och sedan satte jag mig här och har suttit sedan halv åtta. Riktigt skönt. Nu värker dock ryggen och min högra axel så det börjar bli dags att avrunda med en hundpromenad.
 
I morgon vabbar jag också. Var helt säker på att jag skulle kunna jobba, men sedan kroknade Theo ganska snabbt på FM. Rödögd och blossig om kinderna, men ingen feber. Konstigt. Får bli en lugn dag med ännu mera evighetsplock och tvättande.

 
Godnatt!
 
Till top