I MITT HEM

Sedan sist...

Allmänt Permalink0
Jag tycker att jag hunnit med hemskt mycket sedan jag skrev sist. Theo har börjat på fsk. En milstolpe. En milstolpe jag förenar med ångest (börjat jobba i mitten av nästa vecka...) men också en milstolpe av yttepytte längtan, eftersom det innebär att jag kommer hina slutföra en lång lista på jobb innan jag börjar "på riktigt". Jag har så mycket ogjort, halvgjort, inte gjort, att jag får ont i magen av att tänka på det. Sista kvartalet har varit hemskt, så mycket att göra, så lite tid. Men jag skriver alltid om min stress, så det behöver ni inte läsa om nu.
 
Theo trivs jättebra på fsk, vad det verkar. Tredje barnet för oss som går på samma ställe. Fast för oss fanns det inget annat alternativ. Det handlar väl egentligen inte om att vi absolut inte vill ha en kommunal förskola, utan mer om att det här är det vill verkligen VILL ha. I morgon är det utflyktsdag. Saft och smörgås. Egen ryggsäck. Lilla Theo då.
 
Nu ska jag fortsätta jobba en stund, så snart ett gäng bilder är överförda. Som varje kväll tänker jag att så snart Theo somnat ska jag sätta mig och beta av. Ikväll var Theo svår att söva, strax innan nio somnade jag och Theo förmodligen strax efter. Två timmar efter vi börjat med nattningen. Sedan hamnar jag som alltid i en dvala som ingenting kan råda bot på, just då. Sov fram till 23-tiden, gick en promenad med hundarna och blev klarvaken. Och här sitter jag nu. Sneglar på klockan varannan minut och räknar ner timmarna jag kommer få sova. Räknar ner tills jag får sätta mig vid datorn igen (Theos lunchlur i morgon, ca 45 minuter), och börja beta av. Jag hinner inte så mycket på 45 minuter. Jag planerar minutiöst så han inte somnar i bilen/vagnen till och från fsk/handling etc. Gör han det hinner han sova klart innan vi är hemma och då hinner jag ingenting.
 
Titta. Nu blev det en gnäll/ågest-rapport igen. Jag kommer inte ifrån det. Behöver skriva av mig ibland.
 
Jag var med lillebror i Eskilstuna och tatuerade mig idag. Hade förmodligen inte blivit av om inte David bokat tid åt mig. Jag gjorde bara en liten fjuttvariant, men även små tatueringar ger lite glädje. Sedan tog vi en snabbtur till IKEA, jag behövde fylla på med ramar. Det blev även en gosig filt och lite kaffemuggar. In och ut på en knapp timme. Med lunch. Det gick fort. Björn hade Theo på fsk.
 
Vad ska jag komplettera med för bild då?

 

Kanske den här från Femörehuvud. Där var vi i lördags, ett gäng fotointresserade från Flen. Jag hade, dagen till ära, beställt gråfilter för att kunna fotografera vatten. Gråfilter i två olika styrkor, filtergänga och filterhållare. Klantade mig och beställde fel storlek i gängan, vilket gjorde att jag inte kunde fästa dem på kameran. Vilket i sin tur gjorde att jag var tvungen att handhålla filterna framför kameran. Vilket i sin tur gjorde att jag på 90% av bilderna antingen har med tumme/pekfinger eller puttar kameran så allt blir oskarpt...
 
Jo jo. Nä. Nu måste jag jobba vidare. Jag kände ett välbekant hugg i halsen tidigare ikväll, sådär som när man börjar bli sjuk. Min första tanke var "Åhh, om jag får en riktigt influensa, då kanske jag i alla fall kan få sova ikapp lite...". Fy fasen för att vara trött jämt.
Till top