I MITT HEM

Nattjobb.

Allmänt Permalink0
Ja, ibland blir det så. Eller snarare ofta när det gäller mig. Fast jag ska stänga ner nu. Jag har fått sjukt mycket gjort idag, tempot har varit högt men oj vad det rasslat på.
 
Björn byter golv nere i lilla hallen, jag har beställt tapeter till väggarna tidigare idag. Med hästar på. Hur fint? Gaaaah! Klicka här för exempelbild: tapet.
 
Har hunnit massa datajobb, fakturerat mängder och beställt bilder till album. Städat. Tvättat. Lagat mat ("lyxmiddag" som Elis kallade det igår (vi åt samma då nämligen), dvs plankstek på entrecôte, mos och bearnaisesås. Barnen fick korv på planka, och var supernöjda).
 
Sedan nattade jag barn och hamnade här. Fortsatt med att ladda upp bilder, beställt och betat av listor. Jag har jobbat helgen, men var ledig idag. En ynka dag mot en förlorad helg väger knappast upp, nu jobbar jag i tre dagar igen.
 
Just ja, vi firade ettårig bröllopsdag igår. Jag kom ihåg det. Inte mannen jag är gift med. Nåväl.
 
Jag fick ett infall och köpte en tidig julklapp, en GoPROkamera. Fasen så kul. Håller på och lär mig programmet, jag är urdålig på att klippa filmer. Men den är så vidvinklig att det blir så annorlunda bilder. Riktigt kul.
 
 
 
Nu ska jag rasta vovvarna en sista gång, sedan lägga mig i sängen med en ljudbok och se hur lång tid det tar att somna idag. Jag gissar på under en minut.
Till top