I MITT HEM

Hej hej.

Allmänt Permalink0
Ända sedan jag bestämde att jag skulle vabba med Theo har jag längtat efter middagsluren. Att få lura med honom i famnen samtidigt som vi ser någon film, det är det bästa som finns. Men sedan somnade han tidigare och jag la honom i hans säng, tänkte lura en stund själv vid lunch. Men efter 20 störtpigga minuter kunde jag inte ge mig till att vara så ineffektiv längre. Inga bildjobb har jag heller, så jag satte mig och bokförde istället. Tråkigt, men skönt att ha gjort.
 
Theo och jag ägnade hela förmiddagen åt att städa här hemma. En stor sopsäck fyllde jag bara i Alvins rum. Med kartonger och prylar han sparar på men som inte funkar eller som han inte kan göra något med. Jag har bett honom i säkert två veckor att kasta det, men han kommer aldrig dit. Nu är det så tomt att det nästan ekar i hans rum istället.
 
Innan jul ska vi köpa ny bokhylla åt Alvin, en sådan med många fack i som han och Theo kan dela på, och sedan en våningssäng. Meningen är att minstingarna ska få dela rum. Theos spjälsäng har gått sönder, det känns så dumt att köpa en ny när han nästan vuxit ur den så vi härdar ut så länge det går. Under tiden får Alvin ha våningssängen i sitt rum även om underdelen blir oanvänd.
 
I samma veva ska vi köpa en tvhylla åt Elis. Han har denna från IKEA. Men han får inte plats med någon TV någonstans i sitt rum, han sover ju i loftsäng med soffa under så ingen vägg eller uta finns att ha en TV på. Men om vi byter till denna istället kommer han kunna ha en TV. Det tror jag kommer bli skitsnyggt.
 
Nähej, nu är det slut på bloggandet för idag. Tvätt väntar på att bli omhändertaget, sängar vill bli renbäddade och tacotillbehören väntar på att bli handlade. Tacofredag som alltid. Tjing :)
Till top