I MITT HEM

Jobberbjudande!

Allmänt Permalink0
Jag fick ett samtal idag, från samma person som ringt mig tidigare ang jobb. Men då hakade jag inte på, mest för att jag inte hade tid med nya saker och jag fick hemskt dåligt samvete över en person som engagerar sig så och så tackar jag genom att inte vara intresserad. Men den här gången sa jag med viss tvekan ja. Jag kan inte skriva för mycket, eftersom ingenting är spikat ännu, men det handlar om att frilansa och fotografera olika tillställningar, evenemang, byggnader och andra projekt här omkring, under två år. Det är jag och en fotograf till, samt två skribenter som ska samarbeta. Det här är alltså något som jag tänkt kunna sköta vid sidan om mitt pers ass-jobb, men ändå något jag faktiskt kan plocka ut en liten lön för. Det har jag aldrig gjort förr. Så kul, och alldeles perfekt att kunna ge sig ut på olika uppdrag och ändå få tänka själv. Fotografera slott, interiör, byggnader, konserter, marknader, festivaler här i krokarna. Vad tror ni, låter inte det som något som kan passa mig? Det är ju sådant här jag vill göra. Får jag den ersättningen jag begär så kommer jag köra på det :)
 
 
Ovanstående bilder är på, ovanligt nu, THEO! Lillfisen. Min lilla, pluttiga, goa älskling. Älskar bilden längst ner till höger, han går ju rätt långt men det är inte alltid sådär väldigt stadigt. Snutten. De andra killarna vill inte att jag lägger ut bilder längre (eller jo, ibland säger dom "ta ett kort och lägg ut till dina vänner mamma!", typ när de gjort något knasigt) så det är därför jag bombar er med Theobilder. Någon av mina små pluttar måste jag få visa ju.
 
Nähepp, har ni kikat in min hemsida förresten? Jag har så sjukt svårt att komma på bilder till min portfolio. Alltså, jeeez. Jag. Kan. Inte. Välja! Jag kom på att jag måste ha en till kategori, typ "Porträtt", där jag kan stoppa i student, och lite "vanlig" fotograferingar också. Åhhh, jag blir aldrig klar.
Till top