I MITT HEM

Tidö Slott och Västerås domkyrka.

Allmänt Permalink0
För två veckor sedan var vi på ytterligare en dagsutflykt.
 
Först besökte vi Tidö Slott. Men det höll något filminspelning, så vi fick inte gå in. Synd det, jag gillar ju gamla slott. Men vi kikade runt på gården utanför. Jag är kär-kär-kär i vildvin. Å så fint det är!
 
 
Sedan obligatorisk fika. Mamma och pappa mobbas ständigt för att de alltid tar med likadana mackor
(ve den som ändrar en vana som funkat i trettio år...)
(jag törs inte mobbas så mycket för jag tar aldrig med fika åt fler än Theo)
 
 
Sedan förde GPS´en oss till Västerås domkyrka. Inte riktigt lika snajdig som den i Strängnäs. Men även den här hade en barnhörna. Dessutom, till de yngastas glädje, kunde man klä ut sig. 
 
 
Nu ska jag snooza kudde ett tag. I morgon vankas MalmaMarken. Jag kommer körpa B-skräckisar som Björn inte vill se, något plagg åt Theo och sedan lördagsgodis åt barnen. Som de sista fem åren... Barnfri går jag också. Med mina föräldrar. De hade inte samma tur som jag ;) Björn tar barnen och flyr, och jag får lite egentid (tillsammans med tusentals andra).
 
Nu är jag trött. Vi björ pappa och mamma och David på mat här ikväll, jag fick migrä och mådde pyton. Vi grillade lax, hade kokt potatis till och romsås. Det är så sjjukt gott att vi nästan åt upp dryga två kilo lax på fem vuxna... Huvva. Men så lättgjort.
 
 
Till top