I MITT HEM

Skidbacken!

Allmänt Permalink0
Jag var med Elis klass till skidbacken (mja, det var att ta i. Pulkabacke passar bättre som beskrivning) förra veckan, huj vilken fart det var! Elis hade en usel pulka som välte varje gång han åkte, tur att hans klasskompisar var snälla och bytte med honom ibland. Annars hade han fått äta snö hela förmiddagen.
 
Min stora, fina kille :)
 
Lillkillen var med också. Inte så värst impad, men å andra sidan rätt nöjd med att se alla vurpor.
 
Mamma-o-Theo-bus!
 
Nu ska jag ta min ljudbok och hoppa i säng. Underbart att ligga och lyssna tills man somnar. Hundarna har varit ute, Elis och Theo har badat och sover nu, jag har snabbfixat alla pulkabilder som jag ska skicka till skolan, och även hunnit med att slutredigera bilderna jag låg efter med sedan förra veckan. En riktigt bra kväll. Förutom att två gubbar från Bertmarks förlag knackade på, och ville komma in och sälja böcker. Jag har så svårt att säga nej, men det lyckades jag med. Tyvärr smet Sonya ut, hon har ont i ett ben så jag vill inte att hon drar sina repor i snön men det var precis vad hon gjorde när gubbarna stod i dörren och försökte övertala mig att köpa någon hälsobok för tusentals kronor. Sonya blir helt galen av snö. Det är därför hon har ont, hon for som en tok här om kvällen när vi skottade, sedan kunde hon knappt gå. Nu är det bättre, om hon får ta det lungt, så det blir inga busrace i snön nu. Hon börjar bli gammal, skruttan.
Till top