I MITT HEM

Morgonblogg.

Allmänt Permalink0
Jag har nog inte skrivit på morgonen sedan innan Theo kom... Då var jag morgonpigg. Gick ut med hundarna, gjorde kaffe. Alla i familjen sov. Numer har jag bara kvällar och nätter att skriva på. Jag är så trött då, efter att ha avverkat jobb, att jag inte kan komma på vettiga saker att skriva.
 
Hundarna är rastade nu, men ligger nu utspridda i olika sängar. Alla barnen sover, Björn på jobbet och jag alldeles för rastlös för att ligga kvar i sängen längre. Har kollat av nyheter, druckit kaffe... Sedan knäppte jag på datorn, skrev samt skickade ett gäng fakturor, läst lite omdömen om ett eventuellt nytt objektiv jag vill köpa. Kollat över lite snabbt om en fortsättningscirkel i höst, nu har jag fått mitt schema för hur jag ska jobba och kan således planera lite bättre.
 
Jag ser fram emot hösten riktigt ordentligt nu. Jag älskar den svala luften, alla färger. Jag trodde att jag skulle ha jobbångest, men så blev det visst inte. Har njutit så enormt av den här sommaren ihop med familjen. Har jobbat precis sådär lagom, så nu känns det ändå som att jag välkomnar jobbet.
 
Nu vaknar Theo hör jag. Tänk om en annan kunde vakna solskensglad och kvittrande. Måste in till honom, och myssnooza lite.
Till top