I MITT HEM

Utmaning?

Allmänt Permalink0
Vill någon köra en jeansutmaning med mig? En ganska enkel, lättsam variant. Vi skapar en (stängd?) grupp på FB, bestämmer hur lång tid vi ska "ge" det och sedan peppar vi varandra fram tills målgång. Man tar en bild på sig när man inte får på sig sina favvojeans, och målet är att efter utmaningens slut kunna få på sig jeansen. Idén är härifrån, ett superbra koncept som man kan inspireras av.
 
Vill någon hänga på? För min del räcker det med att en enda av min vänner vill vara med, då blir jag peppad.
 
Det här är så svårt att skriva, för det ska inte låta fel, men för min del är jag för omotiverad för att träna för utseendets skull, för det är fel-fel-fel att tycka att jag är snyggare/bättre smalare. Det motiverar mig inte alls. Snarare tvärt om. Utseendet bekymrar mig inte, och det är väl en fördel i att bli äldre, att veta att ens värde inte ligger i hur jag ser ut.
 
Hälsomässigt är väl alla medvetna om att en lägre vikt är så mycket bättre för hälsan. Men det finns mycket mer aspekter för ens hälsa än bara en siffra på en våg. Vikten är EN sak. Sedan finns det mängder av andra saker som påverkar ens hälsa. Rökning/mående/alkohol/sömn/hormoner är andra saker som spelar in. Att vara smal är att samla på sig ett plus, men att samdigt må psykiskt dåligt, röka/snusa, fuska med sömnen borde vara (är?) minst lika illa som att ha för hög siffra på vågen.
 
Jag vet sedan förra gången jag gick ner att jag inte på något sätt var lyckligare då, jag hade rå-ångest över allt jag åt (och det jag inte åt...), jag räknade kalorier och tränade och liksom tävlade med mig själv om hur mycket jag kunde gå ner. Inte sunt för fem öre.
 
Det som motiverar mig är att jag väl har runt hundra plagg jag skulle vilja komma i, som jag inte kan ha nu. Att gå ner ett par storlekar skulle göra gott för min plånbok, för det finns så mycket fina plagg som jag inte har hjärta att skänka bort.
Till top