I MITT HEM

Alldeles ledigt.

Allmänt Permalink0
Nog för att jag är föräldraledig och är van att strosa hemma, men dagen idag är helt sanslöst lugn. Elis bygger sin riddarborg, han är inne på tredje byggardagen nu och har inte ögon för annat. Jisses vilket jobb. Björn och Alvin bygger en gripklo, från byggsats. Och jag försöker roa Theo, han är inte febrig idag men lite missnöjd. Som jag känner mig kanske, inte direkt sjuk men vagt illamående och ont i halsen. Vi har slumrat i soffan, duschat, slumrat lite mer... Jag ammar honom och han kräks. Ja, allt är som vanligt. Förutom att det inte är någon stress, vi är två vuxna hemma som tar dusterna om barnen ryker ihop. Så otroligt skönt. Jag tyckte innan jul att jag la alla krav åt sidan, men nu känner jag att det ändå var mycket hela tiden. Varje dag inbokad med något bak, någon att hälsa på, någon som skulle komma eller något att handla. Nu är det fridens liljor här hemma.
 
Jag ska ta tag i lite datajobb senare tänkte jag. Skriva ut ett gäng fakturor, kolla in försäkringskassan om jag kanske kan klara att minska en dag till på min FP efter nyår. Och så ska jag ringa FK och se så det är okey att köra studiecirkel i vår samtidigt som jag tar FP.
 
Fast sådant tråk gör jag i morgon. Nu har Theo somnat, kaffet jag gjorde åt mig och Björn är klart, så jag tänkte spana på olika filmredigeringsprogram och eventuellt läsa ikapp lite bloggar. Blev så otroligt "anti" alla bloggar som kör dessa förbaskade julkalendrar i december, att jag slutade läsa. Jag läser aldrig bloggar vid datorn, utan från mobilen när jag ammar, så jag får nog leta upp min mobil.
 
Jätteglad Theo bland paket och papper.
Till top