I MITT HEM

Men hej!

Allmänt Permalink0
Jag tror det börjar bli höst i mitt sinne. Jag har plockat fram mina tjockaste hemmamysbyxor, tjocka strumpor och lång kofta. Mellisa Horn på Spotify, och Photoshop och Lightroom öppet i datorn. Theo sover en sen eftermiddagslur, en halvtimme får han när det blir så sent. Jag ska redigera bröllopsbilder.
 
I vår lilla hall på ovanvåningen kan man stänga in sig totalt. Det är husets minsta rum med fem dörrar åt olika håll. Men det innebär också att det går att stänga till överallt, och få totalt mörker. Sådant som en datanörd gillar. Alldeles tyst, och mörkt.
 
Jag var med svägerskan ut i skogen nyss, blir så avundsjuk på alla som hittar svamp. Men alltså, fem kantareller sedan öppnade sig himlen över oss. Vi gav upp, Theo frös och Alvin var blöt.
 
"Annan gång" som Theo säger.
 
Nu ska jag sätta fart med bilderna. Kanske visar upp något här sedan :-)
Till top