I MITT HEM

Vintage, vintage.

Allmänt Permalink0
Åhh, jag älskar ju det mesta med vintage. Gamla leksaker är en sak jag ständigt letar efter, och går jag på loppis spanar jag med ögon som går genom en kamera typ. Vad kan bli fint på bild? Sådant tycker jag om. Jag köpte ett vintageflygplan här om dagen, som jag ska ha som rekvisita. Theo fick låna det. Det blåste så kopiöst mycket att han knappt kunde andas medan vi fotograferade. Kraken. När vi gör i ordning i vårt trapphus är tanken att få till en hög väggfast hylla där jag kan samla alla fina gamla saker, och låta dem stå framme.
 
Bland annat har jag en liten gammal gunghäst, som tyvärr inte är använda till något fotomässigt ännu, men jag blir glad av att se den. Den får stå framme här hemma, Theo brukar gunga på den och blir den mer avskavd så är det bara charmigt. En gammal dockvagn har jag också, men det får stå i rekvisitaförrådet, för den är jag för rädd om när den står framme. Den är lite skör, och lämpar sig inte för väldsamma rejs.

 
.
 
 
 
 
Sista bilden är från en fotografering som jag hade tidig höst förra året.
 
Nehepp, nu ska jag fortsätta med fredagsstädet. Theo sover ute i vagnen och de stora killarna har jag just hämtat från skolan. Grabbarna vill ha datorn, vankar som två äggsjuka höns bakom mig och frågar "är du klar snart? Glöm inte att säga till när du är klar!" och nu sitter jag lite här i någon slags elak protest mot att jag aldrig längre får ha datorn på dagtid. Att installera "Minecraft" var dock ett effektivt sätt att få barnen att göra sina läxor så snart de kommit hem från skolan. Ingen datatid om det ligger ogjorda läxor i väskorna.
 
Nä, kanske dags att ta tag i städet medan ministädar´n sover, det tar en kvart att våttorka när han sover, en timme om han hjälper till...
 
Ledig helg står och knackar på. Jag ska pussa på barn, och åka på lite utflykter. Hoppas ni får en skön helg ni med. Tjing :)
Till top