I MITT HEM

God dag, bloggen.

Allmänt Permalink0
Idag har jag som vanligt varit uppe sedan tidig morgontimme. Bakade två lantbrödslimpor och tolv stycken grötbröd innan klockan slagit nio. Sedan amerikanska pannkakor till frukost. Efter det tog jag storhunden och barnen, lite saft och varsin bulle och gick ut i skogen, till Trollberget. Elis brukar gå dit med skolan, och visade vägen. En himla omständig väg, och med foglossning och ishalka i bland stenar och träd trodde jag nästan att jag skulle få krypa.
 
Jag visste inte riktigt vart det bar av, hade jag vetat vart Elis skulle leda oss hade jag så klart gått vägen mot skyttegillet eftersom det är grusväg hela vägen. Barnen lekte ett par timmar, jag och Sonya satt i solen och njöt av värmen tills min rumpa var bortdomnad av kyla och jag knappt kunde sitta längre. Väl hemma lite kaffe och smörgås till lunch (Alvin har ätit tre stora "brännvinsmammamackor" som han kallar mitt lantbröd) och sedan tog jag en tur till affären.
 
 
Nu har jag sådan huvudvärk att jag faktiskt ska ta en tupplur tror jag. Barnen är lite halvtrötta efter uteleken, de vill se en film och det ska de få en liten stund.
 
 
Kastar upp ett recept på grötbröden senare, när huvudet känns bättre.
Till top