I MITT HEM

MIgrän - igen.

Allmänt Permalink0
Att vakna med huvudvärk är ingen hit. Jag förstår inte varför jag inte inledningsvis knaprar Alvedon istället för att "tro" att det kommer gå över. Det gör aldrig det. Jag borde veta. Men när jag slutade och skulle hem till brodern (som hade stått och gjort jordens godast sushi till mig!) trodde jag inte att jag skulle klara av att äta, för huvudet dunkade så.
 
Vet ni hur det känns? Det liksom molar, och trycker, och man känner pulsen i tinningarna. Sedan går pulsen upp och det dunkar så man tror man ska svimma, för att sedan gå tillbaka och bara "finnas", och några minuter senare kommer det tillbaka igen. Sådär håller det på, för mig blir det bara tätare och tätare mellan intervallerna och till sist kan jag knappt andas längre. Det är under en sådan där "pulsperiod" som jag oftast kräks. Nu får jag ju inte äta vanliga migräntabletter, utan får försök hålla till godo med Alvedon. Det är som att lukta på vatten när man är törstig typ.
 
Men när jag kom hem så tog jag ut hundarna, migrän eller inte så måste de ut. Och jag tog en längre sväng, för det var skönt att varken ha mobil eller klocka med ut. Efter 45 minuter var jag hemma och huvudvärken var borta! Sanslöst att en hundpromenad på elljusspåret kunde jaga bort den. Jag fick en sådan energikick att jag städade tvättstugan av bara farten, och struntade i min tupplur som jag hade planerat in. Alldeles strax ska jag tillbaka till jobbet, men nu är jag nöjd och glad eftersom jag hunnit med mycket.
Till top