I MITT HEM

Eftermiddagsblogg.

Allmänt Permalink1
Theo var livrädd när korna började låta, ojojoj, "isskigt" isskigt" tjoade han med gråten i halsen. Jag hade precis satt upp honom på en stubbe och skulle ta en bild, sedan började det låta nedifrån kohagen och Theo blev helt förtvivlad.
 
Men sedan fick vi gå ner och kika lite. På långt avstånd. Theo är inte rädd för mycket, men det här lät extra otäckt.
 
 
 
I skrivande stund är vi precis hemkomna från pappa och mamma. Dag 4 med ogräsrensning. Jag är helt mör i baken och armarna. Puh! Inte konstigt att min app tycker att trädgårdsarbete bränner mycket kalorier, för jag är helt genomsvettig efteråt. Det är inte lilla petandet på grässtrået mellan två tomatplantor, utan det är gräva, riva ogräs, köra med röjsåg och högtryckstvätta.
 
Igår var jag så slut när jag kom hem att jag höll på att tuppa av när vi handlade inne på Coop. Fick ta en saltshot när jag kom hem och då mådde jag så mycket bättre.
 
#1 - - Bintu Malm Fraser:

Men lilla gubben ;-( Alltså så söt han är! Härlig bild. Om man nu får säga så fast han är ledsen. Men den är så fin på något vis :-)

Svar: Jag håller med, ledsna bar är ganska gulliga också :-P
Hanna Nordin

Till top