I MITT HEM

Kaninmateri.

Allmänt Permalink1
Kaninerna har sista veckan fått bo ute, när det är runt nollan känns det som om det bara är skönt för dem att vara i rasthagen.
 
Så fort Theo ser en morot tjoar han "ninininerna!" och vet så väl att kaninerna vill ha morot. Idag tog jag med kameran när Theo fick mata dem. Båda två har rejält tjock och tussig päls, och de är hemskt välgödda. Egentligen vet jag att de är lite för tjocka, men eftersom det är utekaniner tänker jag att de bör ha de extra hullet när det är kallt. Jag tror det faller av över sommaren sedan när de inte får något tilläggsfoder, utan bara lever på grönsaker och maskrosor och äppelgrenar och mumsigt klöver.
 
 
Just nu badar Theo och Alvin, Theo har varit så extremt intensiv ikväll och jag tror det märktes extra väl då han tog sin lunchlur redan vid tiotiden i förmiddags, han hade behövt en lur till tror jag. Matlagningen var knixig, jag rullade köttbullar och Theo stekte dem efter bästa förmåga. Vilket var intressant i tre minuter, sedan fick han för sig att ha skulle upp på köksbänkarna, han drog fram stolar och jag lyfte bort honom, han flyttade stolen till nästa bänk och jag lyfte bort under högljudda protester. Så höll vi på ungefär hundra gånger... Men det blev mat till sist. Och kladdkaka (barnen i alla fall...) till efterrätt.
 
Jag och mamma (och Theo) var på FABRIKEN idag. Handlade lite kläder till killarna, vantar till Theo och en kofta och tunika till mig själv. Hemskt lite folk där, hoppas det var vädrets fel, snorhalt att åka i yrsnö så de flesta kanske valde att stanna hemma.
 
Strax ska jag plocka ut Theo, föna håret på honom och stoppa honom i en pyamas. Sedan sätta på en kopp kaffe, fixa en flarra mjölk och så tar vi nattning vid TV´n.

Sedan har jag bara kvällsrastning av hundar kvar, lite snöskottning, bära in ved, packa fram till mullegrupp på fsk i morgon plus leta fram lite extra vantar då stora killarna har friluftsdag i morgon. Och till sist åka till David och hämta Elis snowracer som ska med till skolan.
 
Och när det är klart ska jag duscha och bädda rent i sängen, sedan lägger jag mig med de stora killarna i vår stora säng, och så läser vi spökhistorier tills vi somnar. Precis som igår. Fy sjutton vad jag älskar vardagarna, lika mycket som jag ser fram emot helgerna. Men vardagarna är liksom livet som flyter på.
#1 - - Nicole:

Du tar sjukt härliga bilder! Så himla fina och livfyllda! Har kollat igenom många inlägg med dina fina bilder :)

Svar: Tack snälla du, vad glad jag blir <3
Hanna Nordin

Till top