I MITT HEM

Vabbis igen.

Allmänt Permalink0
 
Theo klarade tre veckor på fsk innan bacillerna satte tänderna i honom. Idag fick jag hämta honom strax efter lunch och då var han rödmosig och varm. Jag gjorde upp planer i huvudet, hur mycket jag skulle städa och röja hemma med tvätt och annat. Sedan satte jag mitt mitt på golvet och läste med honom. Efter en minut kröp han upp i mitt kna, och somnade. Vi la oss i soffan i Elis rum och bara vilade en timme.
 
Sedan vaknade han, vi frös lite så vi tände i spisen. Satt och myste en stund. Och han somnade igen. Åter igen satte vi oss i soffan och slumrade. Sedan tog veden slut, Theo vaknade och vi gick in och la in mer... Och somnade. För tredje gången.
 
Lagade mat. Väntade på Björn och Elis som var på utvecklingssamtal på skolan... Theo somnade, missade middagen och fick sova i vagnen som stod i hallen. Sedan vankade han när Elis pussede honom Hejdå innan sitt scoutmöte, lyckades peta i T lite spaghetti och en falukorvsskiva, Alvedon och till sist lite choklad. Och mängder av saft. Gjorde i ordning ett bad åt honom men han var inte alls sugen, bara ville upp i knät och mysa. Så vi gick in till TV´n. Där han somnade. Vaknade nyss, somnade om... Ja, så har vår eftermiddag och kväll sett ut. Jag har alltså suttit med honom i knäet eller burit precis hela kvällen. Min rygg är helt slut, men min myskvot är fylld till bredden. T är så mysig när han är sjuk, för han liksom borrar in sig hos mig, ska sitta nära och helst inte göra så mycket, bara vara. Förbaskat mysigt ändå.
 
Eftersom jag vabbar i morgon blir det samma låga aktivitetsnivå då. Och, jag får jobba på att släppa kontrollen lite, det FÅR vara stökigt. Disk i diskhon. Tvätt i tvättkorgen. Jag hade ändå inte kunnat städa och tvätta om jag jobbat, bara det att jag har så svårt att sitta still. Men T tvingar mig. Precis som när jag själv är sjuk, då får jag tvinga mig att vara still och till sist kan jag nästan njuta av det.
 
Jag har lite ärenden i morgon kväll dock, men det tar jag när Björn kommit hem.
 
 
 
Nu vaknar T igen så jag ska natta om honom. Höres <3
Till top