I MITT HEM

Här skull jag vilja krypa ner.

Fotografering - hannamariafoto.se, Mina barn Permalink0
Hos den här varma lilla killen. Han som vaknat hundra gånger ikväll, varit ledsen och svårsövd. Men ändå. Jag vill ligga nära honom och sniffa i håret och linda lockarna runt mina fingrar, stryka honom över ryggen och viska i nacken på honom att det inte gör något att han är ledsen, vi jagar bort alla mardrömmar och sedan sover vi gott. Lilla hjärtat.
 
 
Tyvärr (eller tack och lov...) sover han bäst i egna sängen. Men för min bekvämlighet att det skönt att söva honom i vår säng, speciellt när det är jobbiga kvällar. Jag ska dock lyfta bort honom till hans egna säng. Sedan ska jag också sova, jag är riktigt trött nu. Jobbade på Vrena Friskola med att fotografera klasser och elever från 9-13.15. Sedan for jag i ilfart tillbaka till Flen, hämtade Alvin hemma och packade in barnvagnen, hämtade Theo på fsk, hämtade Elis på skolan och så i ilfart till Katrineholm för att vara där till 14.20. En minut hade vi till godo väl där. Sedan blev det ett besök i vardera två leksaksaffärer, samt ett besök på donken. Kaosdag med mat, nästan så jag skäms. Missade min egna frukost, hann inte med lunch men fick äta skräp vid 15.30. Gahhh. Väl hemma igen blev det te och varma mackor, dusch av Theo, seeeeeg nattning med många uppvak samt en film med Elis och Alvin. Lite jobb har jag hunnit med mellan tröstningarna, men nu börjar inte bara ögonlocken falla, utan även koncentrationen. Och då hjälper inte hundpromenader i friskluft eller ögondroppar. Då hjälper sömn.
 
I morgon ska jag ägna mig åt min roll som kontakperson en stund, sedan hem och redigera skolfoton. När barnen kommer hem ville de till badhuset, så det ska vi också hinna med. Jag är redan trött,,,
Till top