I MITT HEM

Söndagsgöra.

Allmänt Permalink0
God kväll!
 
Hoppas ni haft en finfin dag. Det har jag. Theo väckte mig halv sju, jag tiggde till mig en sovmorgon och låg kvar till åtta medan Björn gick upp med Theo. En dag om året (om jag inte är sjuk förstås) ber jag att få ligga lite extra. Sedan fick jag morsdagsteckningar av barnen, och en barncykelsadel. Theo och jag invigde den när det var röstningsdags, han verkade gilla att åka i den. Somnade gott på vägen hem.
 
För första gången fick barnen gå och handla helt själva. Dvs gå ner på stan, över de två små övergångsställena som finns, hämta varor (ägg och en läsk att dela på, på vägen hem) och sedan betala och gå hem. Utan mitt övervakande. Om jag var nervös? Jaaaa! De känns så små, men har ju handlat många gånger själva, även fast jag varit en bit ifrån... De kom hem. De hade rätt saker med sig. De blev inte osams på vägen. Och äggen var hela. Jösses. De börjar bli stora, mina grabbar.
 
Sedan bakade vi en rabarberkaka av egna rabarber, vi gjorde fröknäcke som var så gott att jag åt en halv plåt själv, och vi gjorde eget ört- och vitlökssmör från grädde. Ja, sedan tog vi det med oss och åkte ut och firade min mamms. Fick tacolunch där, grävde upp lite gräslök och oregano som självsått sig och mamms ville ha bort. Och sedan åkte vi hem. Kort och gott.
 
I morgon ska jag åka till Ekenäs och köpa blommor, Elis ska ha en kompis här sedan så eftermiddagen blir nog lugn. Påta i trädgården, gräva lite och göra fint. Tjo, hoppas på bra väder :)
 
Nedanstående bilder tog jag och fina svägerskan Louise när vi var ute på fotorunda för ett par veckor sedan. Vi letade djur men fann dimma. Inte så illa det heller.
 
Nu har jag slutfört två beställningar från både H&M och ELLOS. Kläder till grabbarna, ett par träningsskor till mig och så lite annat smått.
 
 
 
Jag trodde grabbarna hade somnat, men de har suttit ljudlöst och byggt LEGO tills nu. De kan inte bygga LEGO ljudlöst annars. De tjaffsar, bråkar och munhuggs. Men nu, utan att säga ett dugg till klockan tio! Alvin visade upp sina fötter, han är så svart om fötterna att det är pinsamt att skicka honom till skolan i morgon, måste duscha innan han går. Jösses. Haha. Svartfot.se.
 
Godnatt!
Till top