I MITT HEM

Blåsigt.

Allmänt Permalink0
Vad kallt det varit sista dagarna. Har kommit in i en sådan skön sommarvärmestil, med träskor (ja, men det är sjukt praktiskt...), shorts och linne, men idag har jag gått i fleecetröja och tjocka strumpor. Och träskor. Våra stackars grannar får se mycket av den svenska stilen, hoho. Nåväl. Just nu sitter jag och laddar in bilder från kameran. Sedan ska jag sortera räkningar till mig och firman och hinner jag ska dessa även betalas. Barnen kom hem med godispåsar från skolan, de hade fått på avslutning och var så glada, nu sitter de och ser skräckfilm på Netflix. Theo sover. Jag dricker kaffe. Rätt skönt här hemma alltså.
 
Jag sitter och klurar på en hemsideuppdatering

Nä, nu blev det inget mer gjort, för herrn vaknade. Han har kommit in i en hemskt jobbig period, där det enbart duger att sitta hos mig, så - på återseende.
 
----
 
Inte hann jag posta inlägget ovan heller. Theo har blivit hemskt mammig, nu ikväll såg jag att det är fler tänder på G så det är väl av den anledningen vi har det lite tufft på vardagarna. Om jag är i samma rum, helst nere på golvet med honom, går det bra. Men så fort jag reser mig så blir han så ynklig och alldeles övergiven. Så det blir inte så mycket gjort, de gångerna han väl sover försöker jag hinna med tvätt-disk-plock, för sedan får jag bära honom. Hade honom på höften idag när jag gjorde tårta. Eller ja, tårbottnar och hemgjord vaniljkräm, samt maränger. Av ingen anledning alls, mer än att Esther fyllde tre år. Och så är barnen lediga i morgon, så då åker vi till mormor och morfar och äter tårta.
 
Nu ska jag plocka fram lite kläder till morgondagens fotografering. En enkel vigsel utan gäster, så jag tänker faktiskt komma dit i jeans, någon snyggare tunika och converse. Annars brukar jag välja lite mer uppklätt på bröllop, men det är samtidigt vettigt att vara praktiskt klädd då jag mer än ofta krälar omkring på marken. Balansgång!
 

Kanske visar något litet smakprov i morgon.
 
Fina killar. Theo snoffsig i finbyxor och väst :)
 
Till top