I MITT HEM

Jag är för feg,

Allmänt, Fotografering - hannamariafoto.se Permalink0
för att dra i reglagen. Boozta bilderna lite. Det slutar alltid med att jag jämför  - före och efter, och bestämmer mig för att "före" är bättre. Jag vill inte att bilderna ska se redigerade ut, jag gör så lite med bilderna och är oftast nöjd med det. Kanske skärpa upp, räta ut några linjer och ibland öka kontrasten och se till att få fram färgerna bättre. Sedan är det bra. Ju bättre bild i kameran desto mindre efterarbete. Jag har så invanda små steg jag alltid utgår ifrån att jag sällan byter. Jag vill att bilderna ska se ut på ett visst sätt, och det är ju min bildstil.
 
Men ibland blir jag så sugen på att verkligen få dra i reglagen och göra något som drar ögat mot bilden, och ibland brukar jag tänka för mig själv: gör det verkligen något om det syns? Att jag spårat ut lite med ljus och kontraster? Det ska bli min egna läxa. Att våga ta i lite. Ibland kan man inte fånga exakt det man ser, och då bli efterarbetet en liten hjälp att få fram det.
 
 
I övrigt är det en jäkla pisskväll. Fick årets värsta migränanfall då jag glömde äta lunch, kastade mig, Elis och Theo in på Donken och hetsåt en wraps, men den bara åkte i halsen. Det var alldeles försent att äta, migränen fanns redan där. Ja jisses. På väg hem från Katrineholm ringde jag Björn som fick komma hem och ta killarna. Jag vet inte ens om jag sa hej, bara sprang upp och kärktes, tog en värktabletter, släckte i sovrummet och la mig sedan. Tre timmar senare väcktes jag av Björn som skulle åka och hämta Alvin hos morfar, de kom även hem med pizza. MCDonaldsmat tidigare idag och pizza till middag, samt mängder med cola. Ja jisses. Skitdag som sagt. Nya tag i morgon.
 
Det är ett skit med migrän. Men idag var det mitt fel som missade lunchen. Läste någonstans att om man har migrän ska man sköta kosten lika minutiöst som en diabetiker, för det är lika viktigt. Något för mig att tänka på som ofta missar att äta när jag ska, och sedan överäter/småäter. (Fast får jag skryta? Utan att det blir allt för viktfokuserat och hetsigt? - 8 kg sedan mitten av januari. Promenader, träning och bättre mat är mitt recept, åhh så härligt det är att känna att jag kommit igång med hur jag vill ha det).
 
Nu ska jag sätta mig vid TV´n. Försöka ignorera känslan av att den lilla biten pizza jag åt, är på väg upp igen. Illamåendet som gör mig så bakis, molande huvudvärk. Och så en envis pigghet tack vare att jag sov i EM.

Nåväl. Ha en superb kväll nu, i morgon är det fredag. Väldigt härligt även för mig som bara "driver" här hemma <3
Till top