I MITT HEM

I morgon,

Allmänt Permalink0
ska jag packa Theo i bilen, haka på släpet och åka till IKEA med pappa & mamma. De ska köpa säng, och jag ska bara vara glädjespridare (eller chaufför...). Nåväl. Jag gillar IKEA. Brukar alltid komma hem med lite nytt skit jag inte vet var jag ska placera :)
 
Jag skulle ta det så lugnt idag med tanke på min "bakfylla" efter migränen, och ja. Jag tyckte jag hade en lugn dag. Tills jag rapporterade för Björn vad jag gjort. "Jo, först skjutsade jag barnen till skolan, sedan hämtade jag David, och så åkte vi till Willys och handlade och sedan åkte jag till Mellösa och lämnade Theo hos Cicci. Och så hälsade vi på pappa & mamma, alldeles barnlösa. Sedan åkte jag över Mellösa hem, och hämtade ett bord jag köpt. Och så handlade jag, åkte hem med varorna, och åt lunch med Cicci när jag hämtade Theo i Mellösa igen. Sedan mötte jag upp barnen efter skolan, Elis hade en kompis med hem och Theo var lite gnällig så honom fick jag ha på höften medan jag städade. Men när han somnade hann jag både dammsuga och våttorka båda våningarna samt hänga lite tvätt. Och så gick kompisen hem och då hann jag laga mat". Typ så. En dag då jag egentligen inte skulle lyfta ett finger. 
 
 
Jaja, det känns nystädat och trevligt här inne i alla fall. Nu ska jag göra popcorn åt barnen, hoppas ni får en finfin kväll. Jag kommer nog sova bort min så snart jag låter baken dimpa ner i soffan. Men det är ju också ett sätt att spendera en fredagskväll.
 
Nedan en bild från föreläsningen vi var på med Mikael Andersson i torsdags.
 
 
Här --> http://dokumentarfilmer.se/armlos-benlos-men-inte-hopplos/ kan ni som inte stött på honom tidigare se SVT´s dokumentär om honom. Finns nog ingen som inte blir berörd av vad han har att berätta.
 
Nu ska jag ta fredagskväll. Men först en vovvekissning.
Till top