I MITT HEM

God kväll.

Allmänt Permalink0
Jag har nattjobbat lite, ikväll igen. Men nu är förra helgens bröllop färdigt och utlagt på hemsidan. Trots en Theo som vaknat sjuttiofem gånger och varit varm och ledsen. Svårt som sjutton, att plocka upp honom, söva om, och  hela tiden göra avbrott. Björn och Elis har varit vid sommarstugan nu ikväll. Björn målade och Elis läste böcker, satt och ritade och drack saft. I flera timmar. Han hade haft det jätteskönt, alldeles lugnt och skönt.

I morgon har jag faktiskt ingenting inplanerat, förutom en träff på eftermiddagen då jag ska leverera en förstoring. Men kommande vecka är så full att jag nästan blir lite svettig av att tänka på det. Två "inför bröllops"-fotograferingar, ett bröllop, en barnfotografering, samt en gravidfotografering. Och så fyller Theo år. Och så ska vi åka en sväng med pappa och mamma, en av våra sedvanliga dagsutflykter. Ja jisses. Allt på en gång.
 
Idag lyckades jag äntligen få tid att högtryckstvätta det som är kvar av våra Grythyttan-möbler. Efter vår lilla MalmaMarkensväng. Nästa tillfälle ska jag stålborsta och slipa dem, sedan kan de målas. Och få nya trädelar. Har tagit halva sommaren... Jaja. Man kan bara sitta i en möbelgrupp i taget i alla fall.

 
Såg av en tillfällighet att Vimmelmamman var på High Caparral, hon bodde också i stuga 52. Samma som vi gjorde :) Undrar om hon hittade en guldvaskningspeng under golvspringorna på terassen, som Alvin tappade ner där?
 
Godnatt :)
Till top