I MITT HEM

"När jag ska åka till morfar,

Allmänt Permalink0
sjunger mitt hjärta en glädjesång" sa Alvin. Han ska sova hos mormor och morfar i natt, och har packat på sin väska sedan förra veckan någon gång. Han var så glad över att de skulle vara ute i stallet (som numer är snickarverkstad), elda i spisen där nere, steka pannkakor på plattan på spisen och när de var för trötta skulle de gå in och se en film som Alvin hade med sig. Han har längtat något otroligt.
 
Den lilla vedspisen satt i vår gamla sommarstuga, men är för liten för den vi bygger nu, så pappa fick överta den till stallet. Värmer riktigt bra, och det går att både steka pannkakor och göra sockerkaka.
 
 Där inne bodde min fina Tiara, tänk att det blev restaurang av hennes gamla box.
 
I morgon är barnen lediga från skolan. Då ska vi åka till Leo´s Lekland. Bara jag och barnen. Och ikväll ska vi ha myskväll. Elis fick bestämma mat, jag tänkte att han skulle välja något enkelt som typ hamburgare som vi kunde inta framför TV´n. Men nä, han ville att jag skulle göra fisksoppa och baka baguetter. Så ja, nu kalljäser ett gäng vitlöksbaguetter i kylskåpet och torsk står på upptining.
 
Jag har nyss lagt Theo, så jag ska sätta igång med lite bilder jag ligger efter med. Jag lyckades förmodligen få med en trojan hem när jag laddade ner ett program, så datorn har varit skitkonstig och nu i helgen som var krashade den helt, tur att Björn är datasnille och kunde ordna upp allt. Men det har tagit flera dagar.
 
Jag ska sluta ladda ner program.
Till top