I MITT HEM

Kom, kom till Ullared.

Allmänt Permalink0
 
 
 
 
Ja, vi var där lördag - söndag nu helgen som var. Riktigt kul, blev hemskt många julklappar. Och sjuttio par strumpor. Jag kommer aldrig behöva tvätta igen, mowahaha.
 
Theo var en liten ängel under hela lördagen. Skrattade, åt och sov. Låg i babyskyddet, hängde i bärselen. På kvällen gick vi ut på Harrys och åt buffé, som alltid när jag ska äta vaknade Theo lagom som jag satte gaffeln i första tuggan. "Buffé? Någon nämnde buffé? Var får jag börja?" tänkte Theo lyckligt och spanade runt bland alla kvinnor.
 
Vi bodde på ett motel som hette Alkoven, en gammal ombyggd skola. Lite slitet, väldigt små rum, men trevlig personal och kändes gemytligt och mysigt. Låg kanske en halvmil från Ullared. Theo mådde inget bra på söndagen, hade magknip och låg och stönade och var faktiskt riktigt ledsen på morgonen. Cicci mådde heller inget bra, så det blev bara två timmar inne i varuhuset innan vi packade in oss i bilen och åkte hem.
 
Jag brukar sällan vara rädd eller osäker när jag kör, men strax innan Värnamo var det glashalt på vägen, och bilen kastade sig i sidled över isfläckarna. Jag har aldrig varit med om det förr, bilen var tungt lastad och det gjorde ju inte saken bättre. Vi puttrade fram i sjuttio, så fort jag kom över det så släppte bilen greppet om vägbanan. Tröttheten försvann i alla fall, jag var spänd som en fjäder tills vi klom upp på motorvägen. Puh. Där var det saltat, och solen stod högre.
 
Nu ska jag slå in paket!
 
 
 
 
Till top