I MITT HEM

Igår, var det inte min dag.

Allmänt Permalink1
Verkligen inte. Jag hade en otroligt skön eftermiddag, som jag skrev. Sedan skulle jag laga tacos, och insåg att köttfärsen hade gått ut. Jag är inte så knusslig med datum annars, men jag kunde inte släppa tanken på att den kanske luktade surt, så jag kastade den. Gick ner i källaren och skulle hämta upp en nytt paket, och möts av en varm frys. Det visar sig att jag råkat komma åt skarvsladden till den när Alvin och jag plockade ut saker till växthuset. I måndags. Sedan dess har den stått utan kyla. Ingenting har börjat lukta, men allt var halvt upptinat. Så hela innehållet får åka sopsäck till tippen i morgon. Förbaskat. Bara att åka till affär´n och köpa ny köttfärs. Och när jag ska ta upp kortet och betala inser jag att det sitter kvar i bankdosan hemma vid datorn. Just där, just då, ville jag bara börja grina och beställa pizza till middag. Verkligen inte min kväll. Grrr!
#1 - - marycaroline.blogg.se:

Vad tråkigt med frysen :/ Hade det varit jag hade jag blivit förbannad och både skrikit och grinat, haha. Och vad snopet det med kortet. Förstår att man gärna bara vill ge upp där och då, haha. Så typiskt också att allt ska hända under en och samma dag.

Till top