I MITT HEM

God morgon, bloggen.

Allmänt Permalink0
Den här morgonen började med ett hundslagsmål. Jag ser alltid när det är på gång, Polly och Sonya går liksom runt varandra och fräser "Blängde´ru på mig eller!?" *tramp-tramp-tramp* *fnös du just åt mitt håll!?" *tramp-tramp-tramp*. Till sist råkade Sonya komma lite för nära Polly och pang, så var slagsmålet i full gång. Det gäller att vara snabb och hinna dra undan Sonya i svansen, och Polly i nackskinnet. Sedan platsa båda två och efter det reda ut kaoset som slagsmålet ofta bär med sig. I dag blev jag biten i armbågen av Sonya, oftast brukar jag få småbett i underarmarna av Polly som liksom biter i allt rumt omkring sig. Polly är så himla kaxig och fattar inte att Sonya mycket väl kan göra henne riktigt illa, ibland är jag så sugen på att låta dem reda ut det där själva, men det är för stor storleksskillnad på dem att det ska kunna sluta med endast småsår.
 
Nåväl.
 
Nu ska jag utfodra familjen och sedan väntar en slödag här hemma. Jag ska inte lämna hustomten förutom när hundarna får promenader. Eller ju, nu kom jag på att vi ska fira barnens kusin i Katrineholm, men det är inte förrän i eftermiddag. Tills dess ska jag inte göra en knop i onödan.
Till top