I MITT HEM

God eftermiddag, bloggen.

Kost och hälsa. Permalink0
Idag har jag fuskat från morgon till nu kväll med kosten. Jag vet inte riktigt om det kan ha något samband, men jag håller på att dö av halsbränna. På riktigt. Jag rapar, halvkräks och har sura uppstötningar precis hela tiden. Jag har liksom inte tänkt på att det varit lugnt sista veckan, men det har det ju. Ingen halsbränna alls, inte ens på kvällarna. Men idag har jag ätit bröd till frukost och vi fikade med marängtårta (bara för att jag råkade krossa bottnarna när jag letade efter en grej i skafferiet). Riktigt fusk m.a.o. Och jag vet inte om det kan ha med kolhydraterna att göra? Jag läste någonstans att man "surnar" i magen av kolhydrater, och får en helt annan bakterieflora. Kanske kan det stämma? Nu ska jag bli mer uppmärksam på det de närmaste dagarna, och se hur jag känner mig. Jag vill inte kalla det för strikt LCHF, för så maniskt kör jag inte, jag kollar inte på förpackningar och ser om det håller sig över  de där förbjudna 5% kolhydrater. Men jag undviker i grova drag de kolhydraterna jag ser.
 
Läste på Olga Rönnbergs sida att man kan "krasha" lättare om man utesluter alla kolhydrater, och då blir man mer påverkad de gångerna man fuskar. Bättre är att äta smarta kolhydrater, så blir man inte intolerant. Kanske något att tänka på inför kommande träning. Just nu är det rätt tråkigt att "bara" köra kost, det ger ju ingen utdelning, jag kan ju knappast väga mig och jubla över några resultat direkt.
Till top