I MITT HEM

Och nä. Det kommer inte bli någon mammablogg.

Allmänt Permalink1
Eller, det är det ju redan på sätt och vis. Mammablogg - hundblogg, mm. Men jag kommer inte lägga ut några tabeller, vecka för vecka-information och annat jox man lika gärna kan forska själv på nätet om man nu vill veta. Själv tycker jag att det är bland det tråkigaste man kan läsa, och skummar alltid igenom sådant när andra skriver om det ^-^
 
Vi bryter av med en hundbild tycker jag. Esther har frusit hela dagen, och nästan verkat lite sjuk. Trots att det egentligen inte behövs har jag tänt en brasa, och ställt en stol framför. Då ligger Esther och tuggar på ett tuggben och värmer sig. När det är varmt ute tycker vår termostat att det inte behöver brassas på med värmen, och då blir det kyligare inne. Speciellt om jag stundtals eldar, då går pannan på sparlåga. Det är så tydligt när Esther inte mår bra, hon kurar ihop sig, reser lite - lite ragg och skakar till och med när hon sover.
 
(ni ser att esthers ögonvitor är framme, det är ett tecken på att hon är lite krasslig)
 
Sedan kan jag passa på att visa två skålar jag köpte på ICA idag. Solklar kopia av IbLaursens dito, men med lock till kan jag tycka att dessa nästan fyller en bättre funktion än orginalet.
 
 
Nu ska jag laga mat. I de lyxiga sviterna av att ha fått ut runt 65-70% av min lön pga av vabb, äter vi stekt fakukorv och spaghetti ikväll. Fast, det berodde inte på min lön. Det berodde på att sambon min under gårdagens middag kläckte ur sig att han var sugen på just det. Jag måste erkänna att det känns lite trist att riva ihop en tiominutersmiddag när jag har haft hela dagen på mig att laga mat. Men vad gör man inte för husefriden :)
#1 - - Anonym:

hej hanna! var kan jag läsa mer om att hundar mår dåligt när ögonvitan syns? min hund har börjat upplevas väldigt deprimerad och låg, och hans ögonvitor är synliga på samma sätt som esthers...

Svar: Hej!
Nu kan jag ju inte svara dig personligt eftersom jag inte har någon adress till dig. När ögonvitorna syns kan det vara tecken på att hundar inte mår bra. Man känner ju sitt hund bäst själv, och vet hur de brukar se ut. Esthers ögonvitor brukar synas, men när hon är sjuk, eller på väg att bli sjuk, syns de mer än vanligt. I Esthers fall gick det över efter en dag, men om man har en hund som din, som verkar "låg" så skulle jag kontakta veterinär. Esther hade en infektion i kroppen som valp, det höll på att sluta riktigt illa och det började med att hon var "låg", skakig och hade hemskt synliga ögonvitor.
Hanna Nordin

Till top