I MITT HEM

Nytt objektiv.

Allmänt Permalink0
Jag har fått hem mitt nya objektiv, men inte fått så många tillfällen att prova det. Här om dagen fick det följa med mig ut och föreviga barnen när de cyklade, och i veckan får det följa med på ett jobb.

 
 
 
Det är ett Nikon 70-200 f2.8 AFS VR IF-ED. Mycket tungt blev det i kombination med kamerahuset, och jag har redan små problem med handlederna efter intensiva dagar. Men äsch, bagateller. Det ska bli skönt med ett bra objektiv där jag kan hålla mig på avstånd, och ändå kunna hänga med. Mitt fasta 50mm f1.4 kommer nog fortfarande vara på favoritlistan.
 
Nu ska jag ta mina killar och äta mat, sedan ska vi se film och efter det ska jag försöka få ner lite av alla inspirationstankar på papper (i datorn om inte annat). Mycket flyger runt i huvudet, många idéer. Och så ska jag förbereda för fotocirkeln i morgon. Det är så roligt att se vad folk lär sig, och jag tror det var helt rätt att begränsa antalet deltagare. Det är många diskussioner, mycket provande, bläddrande i instruktionböcker. Men man får aha-upplevelser, och det känns verkligen som om kursen (eller cirkeln som jag hellre kallar det) fyller sitt syfte: att få deltagarna att lämna autoläget på sina kameror. Att förstå vad de olika lägena gör, förstår hur inställningar påverkar varandra, och hur man uppnår de bästa bilderna med det ljuset som finns. Det är faktiskt jätteroligt. Hoppas det finns intresse för en termin till, men då kommer vi nog höja priset något, mest så jag kan få ersättning för alla kompade kvällar. 
 
 
Till top