I MITT HEM

Baddax.

Allmänt Permalink0
Idag har vi varit i simhallen, jag och barnen. De tyckte att Esteher skulle med, men jag fick liksom stoppa där. Annars hade hon fått följa med i fikaväskan.
 
Alldeles strax ska jag ta fram penslarna igen (eller kanske sprayburken). Jag var på loppis igår, och hittade några gamla ramar (en hel påse full köpte jag faktiskt...) Ja, jag gillar gamla ramar, med bulliga, liksom välvda glas. De ska jag inte måla, de är fina som de är. Men, sedan köpte jag även ett par ramar med gamla broderade tavlor, avlånga är de och det är lite ovanligt. Det blir superfint att sätta collage i. Ni ska få se när jag är klar sedan. Jag ska bara ta det lite lugnt en stund, surfa runt och läsa bloggar. Har städat båda våningarna, hängt massor av tvätt och bäddat rent i sängarna, så jag tycker jag kan sitta en stund.
 
Vi var ute och krattade löv en stund medan solen sken, tills jag kände att det luktade färg..? Alvin hade hittat en sprayburk och höll på att spraya ett staket silvergrått. Tur att jag hann hejda honom innan han gav sig på grannens bod som stod farligt nära...
 
Nedanstående bilder är från vår fotocirkel (inte senaste tillfället dock). Det var verkligen roligt att hålla i en sådan. Planera för kurstillfällena, följa upp läxor och se hur duktiga tjejerna faktiskt blir. Det är så roligt att se att andra också hittar andra metoder med ganska enkla medel, och får till jättefina bilder.
 
 
 
 
 
 
Till top