I MITT HEM

Helgjobb.

Allmänt Permalink1
Himmel, just nu bara dräller det in förfrågningar.

Vet ni, varje tidig vår brukar jag känna suget komma, och undra hur jag ska få "fart" på bokningar. Precis som förra året finns det affischer klara, här hemma. Bara att sätta upp. Men sedan droppar det in en bokning här, och en bokning där, och vips så känner jag att nej, jag behöver nog inte annonsera. Så kände jag i veckan, oj vad kul att det satt fart. I går kom det in två bokningar, idag två och även ett samarbetsförslag som jag liksom velar med. Nästa vecka är så full att jag nästan, bara nästan, längtar efter att den ska vara över ^^ (Fast det beror på att jag jobbar min tuffaste vecka på schemat. Med jobbhelg. Dessutom har vi föräldramöte och inskolningssamtal. Och, utöver det, en bröllopsfotografering, en bröllopskonsultation, och två familjefotograferingar fredag-söndag).

Men det är så himla roligt det här, jag har lärt mig att vara hyffsat effektiv under det första året med min firma. För är jag inte effektiv blir det 90% jobbigt och 10% roligt. Jag vill att det ska vara tvärtom.

Just nu är prio 1 att effektivisera arbetsmaterialet här hemma; skivor, bränning etikettering, leverans. Det är så trångt, skrivarna vill inte fungera som de ska och saker är utspridda både här uppe och i källaren. Vi har inget kontor. Och, datorn. Att köpa in en bättre dator är före prio 1, tror jag. Vi har inte bestämt vem av oss som ska köpa den, jag eller Björn. Vi har ju båda varsitt företag som är beroende av en snabb dator, någon av oss måste göra det. (För min del får Björn gärna göra det, jag vill köpa ett nytt objektiv, hehe).

Nähej, nu ska jag sätta på en kanna kaffe, stänga ner webbläsaren (för datorn blir galen på mig om jag försöker arbeta med bilder samtidigt som den får kämpa med webbläsaren) och sedan starta Photoshop.

Finally!

Dessutom har jag en liten undran, jag vet inte om jag ska stänga ner min bildblogg, vad tycker ni? Jag är kluven. Jag har så många bloggar nu, känns det som.

Blogg 1) Den här (imitthem.blogg.se) - där jag vill blogga om "lite-om-allt". Jag startade den här då jag tyckte att jag inte ville blanda in tankar och personliga tänk i bildbloggen, den heter ju ändå HannasFoton. Jag ville kunna visa bilder hemifrån, på barnen och kanske på bakverk och lägga ut recept.
Blogg 2) (hannasfoton.blogg.se) - där jag vill kunna ösa ur bilder, kanske lite tips-o-trix, photoshop mm. Men inget tänk, inte så personligt.
Blogg 3) (min privata) - Där jag skriver om familjen, funderingar, hur jag mår, mm. Mer personlig (och lite hemlig, då jag inte lagt ut adressen någonstans). En liten klick läsare som mestadels består av mina närmaste vänner och familj.
Blogg 4) Hemsidebloggen (www.hannamariafoto.se/blogg) - där jag vill uppdatera med nyheter i firman, bjuda på lite nytagna bilder mm.

Så, hur ska jag göra? Ska jag avsluta bildbloggen och ersätta den med imitthem? Åhh, jag avskyr att välja.
#1 - - MaryCaroline:

Gud vad kul för dig att det går bra för dig och att du får så mycket bokningar! :) Hoppas det fortsätter så, lycka till! :)

Till top