I MITT HEM

God morgon :)

Allmänt Permalink2
I morse kände jag på mig att det skulle bli en härlig dag, trots att jag fortfarande är sjukskriven. Studsade (nåväl, det var kanske att ta i...) upp ur sängen, duschade, petade i linserna som jag inte använt på en vecka, kastade de gamla "hemmamys-sjuk-kläderna" i tvätten och drog på mig rena jeans och t-shirt, gick ut med hundarna, och... sedan försvann energin och den senaste tidens "urvridendisktrasaHanna" kom fram. Jag var visst inte så pigg. Men! Bara att jag fick känna mig pigg i några minuter gjorde att jag i alla fall har hopp om att orka igenom helgen, ledig, och inte sängliggandes. Men jag får inse att jag inte kommer uträtta några storverk idag, oavsett om jag går i jeans eller inte.

Nu har jag druckit en gigantiskt stor smoothie som mest bestod av jordgubbar, men min senaste veckas diet har ju varit isglass och blåbärssoppa, skönt att kunna vara sugen på något annat. Tyvärr mår jag hemskt illa av penicillinet, och det är nästan illamåendet som är värst just nu. Men idag börjar jag äta normal dos, dvs en tablett tre ggr/dag istället för hemska 2 tabl tre ggr/dag. De är ju sjutton stora som sockerbitar de rackarna!

Nåväl. Detta är ju ingen sjukdomsblogg, så nu ska jag sluta älta om det.

Vad händer hos er alla i helgen? Själv ska vi åka till Eskilstuna och köpa golv till Elis rum, samt att han ska få en ny cykel, han har ju äntligen lärt sig cykla. Skönt det, moroten vi hade var att han skulle få en ny cykel om han lärde sig cykla ordentligt, och det tog skruv. Bäst att köpa det den här månaden, nästa lön vill jag inte se *ryys*. Två veckors vabbande och tio dagarns sjukdom. Undrar om det blir pengar över till Ullared?
#1 - - Jessica:

Hej =) ha en bra dag , kram

#2 - - Millah - mamma till Amilia ❤:

Hej allt bra? :)

Har flera roliga tävlingar i bloggen: http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html

Var jätte gärna med och tävla! Ha det bra ★ Kram // Millah

Till top