I MITT HEM

Midsommarafton.

Allmänt Bröllop, fotografering Permalink0
Jag hade en hemskt trevlig midsommarafton. Först var jag i Mellösa och fotograferade ett bröllop. Fina Jessica och Jonnie. Så fruktansvärt fint par, och vilket kanonväder vi fick. Strålande sol!
 
Efter det mötte jag upp familjen vid mina svärföräldrars stuga. Grillning och trevligt umgänge, en perfekt avslutning på fredagen.
 
Jag vill inget hellre än att börja med bilderna från bröllopet, men jag inväntar en ny dator (som hämtas idag) och vill inte börja ännu. Det är helt sjukt hur van man blir vid datortrassel, hur man anpassar sig.
 
Som läget är nu kan jag inte använda RAW-filer, datorn klarar inte ens att öppna programmet. Att öppna en bild tar runt 15-30 sekunder. Att utföra ett kommando, en fem-tio sekunder. Varje bild kanske innehåller fem-tio olika kommandon. Det blir många outnyttjade sekunder där jag bara väntar. Att dessutom kunna köra en webbläsare i bakgrunden är uteslutet. Det är så enormt tidsineffektivt att jag snart spyr på datorn. Men ikväll kommer den nya vara färdig installerad, och klar att använda. Tror ni jag ser fram emot det?
 
På min Facebooksida (www.facebook.se/hannamariafoto) la jag igår ut en liten preweiw på några andrahandsbilder. Nu kunde jag inte hålla fingrarna borta från att göra några till. Jag vill så gärna börja. Två till bilder på Jessica, och den fina brudbuketten.
 
  
 
Jag vet att jag varit dålig på att uppdatera bloggen, men jag har haft helt fullt upp. Min semester började för en vecka sedan, och det är väl först nu jag börjar landa lite i att vara ledig.
 
Bildmässigt så uppdaterar jag facebooksidan mer än bloggen, för er som vill se bilder från jobb jag gör.
 
Hoppas ni alla har en härlig start på sommaren, trots allt regn. Stor kram till er alla :)
Till top