I MITT HEM

Mat och sådant.

Permalink0
Jag älskar att fotografera mat!
 
Men oftast hinner jag inte det, innan det äts upp.
 
Igår gjorde jag en melonsallad med blåbär. Och till det gjorde jag hemmagjord kolasås. Törs jag säga att jag hittade receptet i Allers... Ja, jag brukar inte köpa den tidingen, men det var så många smarriga recept att jag bara var tvungen. Ja, jag har ju fyllt 30 så vad sjutton, eh, hrm. Jag lovar, jag ska köpa Veckorevyn någon dag för att väga upp.
 
Nåväl, receptet fanns där, men jag vet inte om jag kanske tyckte att kolasåsen passade. Det blev himla gott, såklart. Kolasås är alltid gott. Men mjaaa, melon som känns nyttigt vill man inte sockra ner. Så, melonsallada med bara melon är min melodi nästa gång. Och kolasåsen får göras till vaniljglass.
 
 
Vad händer hos er idag annars då? Själv ska jag försöka ägna en heldag med barnen och hundarna. I går var vi vid sommarstugan nästan hela dagen, och jag tog inte hundarna med. Det finns grannar där, som har lösa hundar, och jag hade inte tid och ork att ständigt passa så deras hundar inte kommer in till oss. Vi var där för att jobba. Men jag har dåligt samvete för dogsen som fick ligga ensamma, så idag ska vi hitta på något ihop. Kanske knalla ut i skogen och leta svamp, för ovanlighetens skull :) (vi har varit ut många gånger redan, men inte hittat speciellt mycket alls...)
Till top