I MITT HEM

God kväll!

Allmänt Permalink0
Den enda lediga kvällen jag har den här veckan tillbringar jag på möte. Flens Filmstudio, där jag blev invald tidigare i år. Jag vet inte om det riktigt är något som engagerar mig, men de behövde folk. Och det är inte lätt i lilla Flen. Jag har dock gjort himla klart för dem att jag inte kan göra mycket mer än just sitta där, utföra något vidare arbete kan jag ju inte (det är samma styrelse som suttit i många år, med skillnaden att jag är med och fyller upp en plats som tidigare stått tom. Och sänker styrelsens medelålder då jag är mer än hälften så gammal som den yngsta av dem). Nåväl. Det gjordes övertalningsförsök till att få mig som kassör, men jag är så innerligt glad över att jag stod på mig, jag hinner inte, hinner-hinner-hinner inte. Och inte sekreterare heller. Men jag öppnade upp för att eventuellt ta någo sådan post längre fram. De är så få, jag tycker synd om de som jobbar hur mycket som helst ideellt, och verkligen brinner för att filmstudion ska få finnas kvar. Tur att det finns eldsjälar. Ideellt arbete är svårt, det är svårt att motivera människor att jobba gratis.
Till top